Saturday, April 05, 2008

Lyckad shoppingtur

Idag vaknade vi av att lillkillen plaskade med handen i en kattspya och högljutt ropade "Usss usss!". Lillkillen ville bada i balja sen det första han gjorde på dagen, före frukost och allt. Halvnio skulle vi iväg med en kompis till Lager157 och fynda så det var lika bra att passa på med badet.

Nya frippan och lillkillen med tandborste i högsta hugg...

Det fanns riktigt bra grejer på Lager157 den här gången så jag hade kunnat shoppa loss rejält men jag höll mig inom budget trots halva priset på alla skor och väskor... Mycket nöjd över att jag hittade en schysst vårjacka för det har jag letat efter ett tag nu! Till lillkillen blev det en regnjacka, lite t-shirtar och en munkjacka för en billiga peng. Fast mest imponerande med stället är nästan att man får en kaffe, en dricka och en rejäl och smarrig pastasallad för 60 spänn på deras fik.

Sambon har fått upp renoveringstapet i mitt datorrum nu och imorgon ska vi nog göra ett försök att få upp den där fondtapeten som bara inte ville komma upp i sovrummet i det rummet istället. Vi får väl se hur det går...

3 comments:

Nenny said...

Men hur fräsch är det tillåtet att vara som småbarnsmorsa??? Skitsnygg frisyr, jag ska ta och dra något gammalt över mig och gå och gömma mig... och nya kläder hittar du också. Det är så fuskigt, jag har inte ens tid att gå i affärer.

Så då har vi klagat klart för den här veckan, känns redan bättre, sorry att du hamnade i vägen :).

Mamma R said...

Så tuff frilla!!

Anonymous said...

Kool frisyr! Vet inte om det är hårinnehavaren eller frisören som ska ha berömet, men snyggt var det iaf. :-)