Sunday, February 22, 2009

Så här ska varje lördag vara

Först en spännande rundtur på arkivet, sen vidare mot city och en god lunch på Condeco, kunde inte låta bli att svänga in på Monki-rean på väg till tåget och oj oj oj... Vad sägs om en jacka (Millie Parka) som kostat 700 spänn som var nedsatt till 50 men som jag råkade få för 40 spänn. Det är fynd på riktigt! Hittade några andra grejer också förstås men kom ändå inte upp i mer än 130 spänn. Sånt man blir nöjd över.

Ännu bättre blev dagen när det fanns ett par finfina bruna stövlar i rätt storlek som bara stod och väntade på mig hemma. Precis dom som jag suktat efter som var alldeles för dyra och som jag nog tänkt strunta i men som bara dök upp nu...

Som grädde på moset fick jag baconlindad oxfilé lagat till mig färdigt precis lagom till Melodifestivalen började.

Summering? En riktigt bra lördag!

En liten hälsorapport också, lillfisen bajsar fortfarande lite knasigt men mår alldeles utmärkt i övrigt.

1 comment:

Anonymous said...

Det verkar finnas en generös jultomte i närheten.....
Moster.