Friday, October 09, 2009

Måste man vara isprinsessa...

bara för att man är tjej? Jag köpte ett par skridskor på GeKås till fisen och då måste man ju ha ett par att åka i själv också såklart. Så vi gick till Stadium och jag pekade på hockeyrören och bad om ett par i damstorlek. Jag får sedan argumentera i 20 minuter om varför jag vill ha hockeyskridskor och inte den klassiska vita konståkningsmodellen... Helt galet. Fick dessutom en lektion i att det minsann inte finns någon dammodell i hockeyrör utan bara lite smalare eller bredare sko.

Men vi kom överens till slut och jag kunde traska ut ur butiken med ett par hockeyrör med lite smalare sko precis som jag ville ha från första början. Lite svettigare och argare än jag hade tänkt mig, men ändå...

2 comments:

elis said...

Det är ju helt galet. Stäm dom! Argumentera med vuxna människor om vilka skridskor de vill ha. Jag är helt chokad. Trodde bara denna förlegade syn på kläder fanns i barnklädeshyllorna. Kanske expediten nyss bytt arbetsplats. ;-)

Ola said...

Svettigare och argare... perfekt, då är du ju redo för ett par hockeyblad! :-D