Friday, February 15, 2008

Äntligen fredag och På Spåret...

Sambon och lillkillen kom och hämtade upp mig från jobbet idag. Vi hämtade thaimat och åkte hem och åt och sen ikväll så blir det På Spåret (något annat får man inte se på fredagar om sambon är hemma). Jag såg att barnsäkra spärren som vi köpte för två veckor sedan till skåpet under diskhon låg på golvet och tänkte skälla på sambon för att han glömt sätta dit det men glömde bort det. Bra var väl det för sen berättade han att han hade hittat det på golvet ett par gånger han också. Det är alltså inte jag som öppnat låset och lagt det på golvet och det är inte sambon som öppnat låset och lagt det på golvet. Vad är det för skit som säljs som barnsäkert men som en 1-åring kan pilla upp efter två veckor?

Det "barnsäkra" låset...
Lillkillen på väg upp i fåtöljen...



2 comments:

Ola said...

Kanske innebär att ett barn säkert kan få upp det?

Mamma R said...

Hua! Ja, barnsäkra grejer litar man ju liksom på, ska man inte kunna göra det?

Går han säkert själv nu lillkillen? Jonathan dröjer, går snabbare att krypa juh!

Tänkte maila till dig härom dagen, bara en kul grej, men upptäckte att jag rensat bort din mailadress ur adressboken av någon anledning (för visst har jag haft den!?). Maila gärna till mig så att jag får den igen? *tittar på under lugg (som jag inte har)*

Och! När väntas ni till Karlstad för ett Ikea-besök? Vi har kaffepannan på konstant (nåja) och väntar bara på besöket! :-)