Sunday, November 22, 2009

Isen är hal

Oj vad skoj att åka skridskor. Som det står i bakgrunden... "Roligare". Men lägg gärna märke till att skridskor och hjälm är färgmatchade... det är detaljerna som gör det.
Bamseklubben har inte ramlat, han vilar sig bara och sitter lite solidariskt med fisen på isen. Det är tungt att bära runt på en liten fis som har sladdriga ben. Men jag lovar jag skäller inte, även om det kan se ut så. Jag pratar snällt och uppmuntrar. Du ska tamejfan bli hockeystjärna i landslaget, upp på FÖTTERNA!
Så, första gången på is för fisen någonsin och första gången för mig på minst femton år. Det kan nog bli fler gånger!

Förresten... glöm inte kolla in mina snygga hockeyrör som jag fick kämpa så hårt för att få köpa...

3 comments:

Malin said...

Självklart har man riktiga rör! Inte strutta runt på några taggar, inte. Btw - Kusinerna har alla storlekar ni kommer behöva...

Nenny said...

Du ser urtuff ut. Och sonen _är_ snyggt färgmatchad! Klart han ska bli hockeyproffs, det finns väl pengar i den sporten?!

Ola said...

Men... dom har ju inga piggar fram! ;-)