Wednesday, December 16, 2009

Tomte, bakning och pulka

Julbord på Bjertorps slott i helgen och det gick över förväntan. Stora utrymmen för en rastlös lillkille att springa omkring på. God mat, fantastiska rum och dessutom så kom tomten till alla barnen. Fisen tyckte slottet var så roligt att han inte ville åka hem.
Vad säger vi om outfiten? Very stylish tomte säger jag! Jeans, brasse-byxor (tror jag), sverige-tröja, tomtejacka och en luva som är två storlekar för små så öronen sticker ut.

Fisens mormor har skickat roliga pepparkaksformar till fisen och mig och nu vill lillfisen baka varje dag. Här används snygga julälgen under djup koncentration!
Pulkaåkning uppe på berget. Roligt! Någon som känner igen mina skidbyxor från sent 80-tal? Man anar de vackra lila infällningarna vid bensluten. Den matchande jackan med neonfärgad krage fick stanna hemma till förmån för något mer modernt...

1 comment:

Nenny said...

Shit jag borde nog minnas de där byxorna, jag trodde du hade slängt typ allt från tidigare år ;)! Calle ser ut som en liten alv på första bilden, söt! Paket på väg... jag har inte glömt dig, tiden räcker bara inte till samt sjukdomar som gör att man inte orkar mer än se till att det finns frukost på bordet! Kramar!!!