Saturday, March 15, 2008

Hyffsat dagsresultat ändå...

Jahaja, gardinerna hänger äntligen uppe. När vi väl enats om en våd på Ikea så köpte vi den och sen har det ju bara gått ännu mer utför. Vi hade tänkt matcha med några andra våder men har ännu inte hittat några i stan som passar. Jag klippte slarvigt till längderna med tanken att finjustera efteråt. Det visste inte sambon som duktigt nålade upp längderna efter hur jag hade klippt. Det blev till att nåla om och idag hade jag tänkt sy dom men symaskinen och jag kom inte överens så det fick bli sprättning och sen köpte vi fållband på stan. Jag strök på fållbanden, först upptill och det blev så bra så jag fortsatte med nederkanten... men den påtalade sambon sen att den hade han ju inte hunnit nåla om så den var fortfarande sned... J-a skit. Men jag hängde upp gardinerna ändå och de ser inte så sneda ut så de får hänga kvar. Nu hänger de ju iofs bara över ena halva av rummet eftersom den andra gardinstången inte är vad den borde vara men det är petitesser i sammanhanget.

Lillkillen har varit lite halvtjurig då och då senaste dagarna och idag såg jag att hans nionde tand har kikat fram litegranna! En kindtand i vänster överkäke minsann. Inte konstigt att humöret är lite upp och ner. Vi tog en sväng till lokala butiken för att distrahera lite och sen blev det röj på lekplatsen och en tur ner i skogen bakom huset. Lillkillen är teränggående nu och ska gärna ut i värsta snåren bara han har en hand att hålla i som stöd. När vi flåsade upp i backen från skogen kom grannen hem och plockade fram ett par kassar gamla leksaker som hon donerade till oss. Har de hållt för hennes fyra killar så lär de nog hålla för en liten kille till...

Lillkillen har just somnat som en liten gris och nu är det laddning inför melodifestivalen som gäller!

No comments: