Friday, March 28, 2008

På topp igen!

Efter ett par dagars rejäl magsjuka var jag på jobbet idag. Tog en 90-grams hamburgertallrik till lunch och fick födelsedagstårta på eftermiddagen och nu klockan halvåtta på kvällen så jag är fortfarande mätt. Har väl en patetiskt liten magsäck just nu. Det är rätt roligt att kräkas blåbärssoppa för i en millisekund tror man ju att man är döende där man står hulkandes mitt i natten... Sen blir man ju faktiskt lite glad mitt i misären.

Lillkillen har ju gått upp vid femtiden på morgonen på sistone och det börjar bli olidligt jobbigt. Idag lyckades vi hålla honom vaken till sju på kvällen så vi får väl se om det ger utslag imorgon bitti. Troligen inte, men är värt ett försök. Sambon drar iväg till en kompis imorgon om allt går som det ska (senast blev det ju inställt) och jag och lillkillen får en dag för oss själva här hemma.

2 comments:

Mamma R said...
This comment has been removed by the author.
Mamma R said...

Oj så jobbigt med så tidiga morgnar! J är en liten sjusovare i jämförelse, lägger sig 19.30-20.00 ca och sover till 07 eller om han får - ännu längre. Han tycks gilla sovmorgnar ibland och kan sova till 8.30 om läge bjuds. DET är skönt!!
Vi har gjort så att han får sova en liten stund efter middagen ca 18-18.30 (är supertrött efter dagis) så att han inte blir övertrött tills det är läggdax för kvällen. På så sätt kan han vara uppe lite längre - och sover längre på morgonen! Kanske värt ett försök? Det fungerar iaf för oss.
Trevlig helg!!