Saturday, October 25, 2008

En riktig lördag

För att kunna handla blomma igår så fick jag muta lillkillen med prydnadspumpor. Han fick gå och hämta så många han hann under tiden jag stod i kö. Undrade vad han stod i kundvagnen och tuggade på efter ett tag och såg att han tagit en stor tugga av rosenkallan vi skulle köpa i present. Tydligen var det inte alls äckligt.

Idag blev det en sväng till Lidköping. Åt på libanesiska stället mitt i stan som har smarrig lunchbuffé, shoppade ett par nya kaffemuggar på Rörstrands och så nya gardiner till vardagsrummet och till mitt rum (kors i taket). Lite duplo till lillkillen blev det också.

Sambon lagade dammsugaren så vi äntligen kunde städa undan de värsta dammhögarna...

Dåligt med träning i veckan, men imorgon ska jag ut! Det är evenemang uppe på berget så det får väl bli tre eller fyra varv i lokala slingan här ute istället.

1 comment:

Nenny said...

Jippie, hon bloggar igen :)! Det är ju så kul att komma in i någons blogg och se att den är uppdaterad.

Hur mår man efter att ha käkat rosenkalla?