Tuesday, December 12, 2006

Sista MVC-besöket som är planerat inom "normaltid" var idag. Ett besök till finns inbokat om två veckor ifall det inte har kommit någon bebis än, vi får väl se om det behöver utnyttjas.

Symfus-måttet låg på 36, hjärtljuden på 136 och blodtrycket normalt som vanligt. Barnmorskan tyckte jag såg trött ut, fast idag har jag ändå varit ovanligt pigg tycker jag. Enda krånglet är att jag förmodligen gjorde något korkat när vi var och handlade igår. Puttade vår överfulla varukorg framåt med fötterna en liten bit när vi var och handlade och senare på kvällen var det inte roligt att gå alls. Det gick inte att ta sig framåt utan att ha ont. I förmiddags var det bättre, men framåt lunch slog det till igen. Får inse att det kommer gå ännu långsammare att ta sig någonstans till fots nu. Barnmorskan tyckte det var lämpligare att ta en vagn när vi åker och handlar nu... ;)

Idag dök böckerna upp som vi beställde så nu har jag något att göra om dagarna! Mycket mer än så orkar jag ju inte ta mig för! Hade inplanerat en lite lagom ansträngande aktivitet till eftermiddagen idag. Jag och sambon var iväg och fikade hos en kompis och inspekterade hur det går med hennes bebis. Så nu blir det perfekt med en vilodag hemma imorgon utan något inplanerat alls och sen iväg på julbord med jobbet på torsdag.

No comments: