Monday, October 08, 2007

Akrobatbebis i gåstol

Det blev en väldigt lugn lördag. Vi tog en sväng till Hjo bara för att göra något när det var så fint väder och när vi väl var där hittade vi en billig toppenbrunch. När det är ät så mycket du vill av allt, inklusive smoothie så är det toppen.

Lillkillen har börjat vakna jätteledsen mitt i natten. Oftast om han vaknar till brukar han somna om på egen hand men inte nu längre. Han lugnar sig om han får ligga i vår säng, men då snurrar han ju å andra sidan runt och pratar och sparkar hur länge som helst och då kan ju inte vi (i allafall inte jag) sova.

Det bilades upp ett köksavlopp hos någon av grannarna i morse... inte kul, lillkillen ville bara sitta nära nära när det dånade. När det var lugnt och tyst ett tag passade jag på att sätta honom i gåstolen i vardagsrummet och gick på toa. Sen var det lite väl tyst från hans håll och när jag kikar till så har han ålat sig ur gåstolen och ligger på golvet! Utan ett knyst dessutom, tur ska man väl ha att han inte dunsade i golvet och slog sig. Fast sen när jag tyckte han skulle ligga på golvet istället och leka så lyckades han såklart bonka i huvudet och bli ledsen. Ligga platt på golvet är inte barnsäkert det heller.

No comments: