Thursday, October 04, 2007

Mesen lever!

Tjohoo, mesen lever och har hälsan! Undrade först om den bara släpat sig in i ett hörn för att dö ifred när jag inte såg den på samma ställe genom balkongdörren längre (nej, jag tänkte absolut inte öppna dörren och titta efter). Nu när jag kikade ut genom fönstret så satt talgoxen på en kruka och såg allmänt pigg ut! Då vågade jag mig ut på balkongen för att släppa ut den. Katterna tittade längtansfullt på genom fönstret... Är det vanligt att fåglar lägger sig stela som pinnar med fötterna i vädret när en katt har tagit kvävgrepp runt nacken ett tag och sen kvicknar till när de fått vila upp sig lite?

3 comments:

Karina said...

Hej hej!
Tänkte inte kommentera den stackars mesen, men tänkte att det var enklast att skriva annat här. Har ni köpt hus? & Ska lillskrutten med till over there? Ola har så inte sagt något om hus iaf :) ....blev lite nyfiken.

Nenny said...

Stackars lille mesen. Det är säkert så att den bara fejkade sin död och nu kommer leva åtskilliga år till, lycklig fri och glad och aldrig kommer sätta sin lilla fot på någon balkong igen. I alla fall kan vi ju tro att det är så...

Anonymous said...

Mesar brukar klara sig... inte bara i fågelvärlden. :-)

Oftast brukar de vara rätt knockade efter att ha dragit in i en ruta. Upp till en halvtimme har jag haft koll på en liten flaxare som satt helt blickstilla och hämtade sig efter en rutflygning.