Thursday, October 04, 2007

En större mes har fått sätta livet till

Igår provade vi blåbärschutney och till det skulle man gärna ha paté så det fick bli en paté-onsdag. Väldigt gott! Anledningen till lyxtillbehören är att sambon fick lite goa grejer i en låda på posten till födelsedagen och nu håller vi på att mumsa oss igenom det hela.

En stackars talgoxe förirrade sig in på vår inglasade balkong för en liten stund sedan. Jag hörde bara en duns och såg att det yrde fjädrar högt och lågt, svarta katten hade fått tag på den... så nu ligger det en talgoxe på rygg på balkongen. Vad gör jag med den? Jag får väl häva ut den i buskarna nedanför. Fast jag kanske väntar tills sambon kommer hem... döda småfåglar är inte riktigt min grej och egentligen skulle jag vilja desinficera svarta katten också som tog död på den. Blärk...

No comments: