Wednesday, December 24, 2008

Och så var det julafton!

Dagen började kl 06.30 när fisen bestämde att nu är det morgon. Undrar om det är inbyggt i små barn att de ska vakna tidigt på julaftons morgon oavsett när de vaknar i vanliga fall? Det var ju bara att traska upp och fixa morgonvälling. Fisen öppnade såg en julklapp på diskbänken och blev helt till sig... då visade jag allt under granen och sen var det kört. Fast än så länge har han bara hunnit med två klappar och han är redan helt slut och vill slappa framför Shaun the Sheep på Youtube. Det kommer bli en hård dag för fisen...

Verktygslådor kan man inte få för många av (hammaren har redan gjort märken i nymålade köksväggen). Fisen blev överlycklig både för Bamse-verktygslådan och ByggareBob-hjälmen med verktyg och skyddsglasögon, men hjälmen och glasögonen var lite läskiga så dom satte han på mig istället... jag säger bara det, snyggare har jag aldrig varit en julaftonsmorgon.

1 comment:

Anonymous said...

Nix, tror inte på det där att barn är inprogrammerade att vakna tidigt på morgonen. Mina har alltid sovit länge. I morse väckte jag H vid 8-tiden. Å andra sidan sitter hon nu här bredvid mig, klockan 00:11 och målar i sin nya Hello Kitty-målarbok och har talat om att hon minsann tänker vara vaken hela natten. Är det någon gång man ska gå med på sådana "stolleprov" så är det väl en natt som denna. Tycker faktiskt det ska bli kul att se hur länge hon fixar det. Imorgon blir det nya bilbanan som ska invigas.