Monday, October 02, 2006

Trött och förkyld idag. Då tar det emot att gå till jobbet, men duktig som man är går man såklart dit ändå även om det kanske inte blir lika många knop gjorda. Att man sen säkert smittat en massa andra människor genom att gå dit det tänker man inte på. Bara jag slipper en karensdag ;)

Idag var vi iväg på informationsträff på Försäkringskassan. Det är regler och blanketter tills man storknar... tur att det mesta kan fyllas i på nätet. Vi var bara tre par där, men då fanns det ju tid för frågor.

Något jag inte riktigt fattar är hur jag kan ha större mage än någon som är beräknad minst en månad före mig. Och den tredje tjejen trodde jag var där i något helt annat ärende eftersom hon inte hade någon mage alls, men hon var beräknad bara en månad efter mig. Såg en födelseannons för en sexkilos i lokaltidningen härom månaden och skrattade gott, men nu börjar jag ju undra om det blir något i samma klass här...

2 comments:

Nenny said...

jaaa du var inte du rätt mullig om kinderna när du föddes eller..., satsa på att slå rekordet i sverige! så länge din mage inte avviker från kurvan hos bm behöver du inte fundera på att det är ett stort barn pga stor mage. kompisar till mig har fått stooora barn från pyttemagar och jag var stor med thilde och hon vägde ju ca 3,4 kg eller så, liten skrutta.
Hoppas förkylningen ger sig, annars får man gå hem efter halva dagen och få halv karens!!! Kramar!

Ola said...

Man lär ju kunna titta på mammans storlek vid födseln (sin egen alltså) och sen dra slutsatser. Magstorleken brukar inte alltid säga allt. En kompis som hade en jättemage vid 8 månader fick en 3600-grammare en vecka över tiden, så... ptja, det kan väl bli vad som helst va?! :-)

Alla kan ju inte väga 7kg som Karelin sägs ha gjort... men å andra sidan så kan man bli världsbäst i brottning då. Tjohoo!