Wednesday, October 18, 2006

Vi var på första föräldragruppstillfället i måndags! Verkade bara vara trevligt folk tack och lov, och barnmorskan som håller i det verkar helt ok hon också. Kan nog bli bra träffar. Lite skoj att ha en träff att gå på varje vecka, det är ju lite trist annars. Inte mycket mer att göra annars än att vänta tills det blir jul och det är dags känns det som.

Och igår var det dags för standardkoll på MVC. Fick minsann godkänt den här gången också. Bebisens hjärtljud låg på 136, och det gjorde mitt hb också. Skönt att veta att järntabletterna har gjort nytta. Magen mättes till 31 cm och elakt nog fick jag ställa mig på vågen den här gången! Trodde inte de skulle väga mig någon mer gång men när man minst anar det så slår de tydligen till. Jaja, det var inte så illa som jag hade förväntat mig, har gått upp 14 kg sedan invägningen på MVC så det räknas väl varken till för mycket eller för lite.

No comments: