Saturday, September 01, 2007

Igår tog vi en sväng till matfestivalen som pågår i dagarna tre. Det enda vi brukar äta är langos och friterad banan. Fast jag gjorde en radikal ändring i år och tog en dessertlangos istället för friterad banan. Som en seg mumsig friterad våffla.

Skönt att lillkillen har varit så lugn och mysig de senaste dagarna när jag har mått halvkass. Det är bra tajming och jag hoppas det håller i sig för jag är fortfarande varken frisk eller riktigt sjuk. Fast nu börjar ett lätt illamående komma smygandes också. Kanske tur att vi hoppade över babysimmet idag men himla synd för det hade jag sett fram emot. Vi är ju i och för sig inte anmälda till någon grupp utan skulle gå på drop-in istället, men ändå. Det fick bli en lugn och stilla tur till Falbygdens ost där vi mumsade ostbuffé, paj och bakad potatis.

Nu borde det väl egentligen vara fiffningsdags inför 30-årsbalunsen vi ska iväg på... fast med den här energin så blir ambitionsnivån låg.

2 comments:

Nenny said...

Hoppas festen blev bra och barnvakten skötte sig(eller är det kanske bebis som ska sköta sig?)! Hur går det med husbudandet???

Annika said...

hi hi, jag kan inte säga att det var låg ambitionsnivå på fiffandet. En sån läckerbit som du var i lördags! Kram!