Saturday, December 01, 2007

Lite helgbloggning

Det verkar inte bättre än att jag har blivit en helgbloggare. Illa men så får det nog vara. Sambon har ju lovat att börja blogga men än så länge har det inte blivit något.

Julbord med jobbet i fredags var både gott och trevligt. Kul att kunna äta av precis allt det här året, förra året så blev det ju lite mer sparsamt urval för min del. Jag och sambon drog oss hemåt ganska tidigt. Även om det är hur kul som helst att vara iväg på partaj så är det inte riktigt hållbart med sena kvällar när vi måste upp tidigt varje morgon. Inga sovmorgnar här inte.

Lillkillens mormor med sambo dök upp på snabbvisit idag och inspekterade hus och barnbarn. Jag fick tidig födelsedagspresent och lillkillen fick en kul bok som han genast kontrollerade smaken på. Lillkillen hade ju knappt sovit något på hela dagen så det var nästan tur att vi fick besök, det är så mycket enklare att hålla honom på gott humör då när han har något skoj som distraherar. Sambon stannade hemma och fick lugn och ro framför hockey på tv och jag blev bjuden på smarrig middag på Pasta Grappa. Nu är jag ju bortskämd med god mat två kvällar i rad och imorgon är vi bjudna på glöggfika. Lyxhelg.

Lillkillens rum börjar ta sig. Väggarna är färdigmålade, nu ska det bara duttas i lite färg här och där på ojämna skarvar. Garderober och lister ska piffas till också förstås men det känns som ett litet jobb jämfört med vad som redan gjorts.

No comments: