Monday, December 03, 2007

Matutveckling

Sambon och lillkillen var på stan när jag slutade jobba och det fick bli middag på McD. Mitt i en tugga så får lillkillen en väldigt konstig blick och blir jätteledsen. Jag tror han har satt i halsen eller nåt och tar upp honom men då blir han lugn glad och då sätter jag ner honom i stolen igen. Gråt och gnäll. Inser att det är mina McNuggets han vill åt. Inte mer att göra än att pilla bort friteringen och ge lillkillen små kycklingbitar att tugga på... sambon fick stödköpa en liten burgare till mig istället. Jahopp, bara att inse att snart kan vi köpa ett meal till honom istället för att plocka fram en burk med barnmat.

4 comments:

Anonymous said...

Han har säkert hört att man får en leksak med ett Happymeal. Han verkar ju inte dum den lille. Moster

Nenny said...

Japp så är det och så plötsligt så är de stora och vill ha sex extra bitar plus ett Happy Meal!

Välkommen i helgbloggningsgänget! Men du, nu har du ju hittat kamera så vi vill se bilder snart!!!

Kramar!

Mamma R said...

Åhå, jag tackar jag, det var till att skaffa sig mat(o)vanor tidigt ;-)

Mamma R said...

Var har du tagit vägen Linda?