Tuesday, August 05, 2008

Bara lite shoppingångest...

Igår öste regnet ner så det var ju perfekt att vi planerat in en shoppingdag med tant A på Lager157. A kom förbi och vi börjde åka. Efter en stund kom hon på att hon hade glömt kreditkorten hemma... vi svängde tillbaka och då kom sambon på att han lagt bananer på taket på bilen som ingen kom ihåg att lägga in i bilen. Stort behov av kaffe efter det och vi åkte förbi en mack där jag fick göra omtag på latten för mjölken tog slut mitt i första försöket. Väl framme på Lager157 plockade jag åt mig allt jag skulle ha (det blev ju en del) och precis framme vid kassorna så kommer jag på att plånboken ligger i bilen. Lite bättre än att den skulle legat hemma, men likväl störigt.

Det blev den klassiska pastasalladen på fiket till lunch och sen vidare mot Borås och HM's outlet. Inte mycket av värde där, men lillkillen hade kissat igenom blöjan så då fick vi ju köpa ett par byxor till honom. Passade på att fika lite hemma hos en kompis som köpt nytt fantastiskt fint radhus med sin sambo. Kul att se hur fint de hade det och få inspiration till huset här hemma.

Middag fick det bli på Max. Lillkillen gillar deras GI-bönsallad. Sen var shoppingorken slut så vi drog oss hemåt. Helt ok shoppingdag trots lite svårigheter att komma iväg... Lillkillen sov lite konstiga tider i bilen bara, så det tog ett par timmar innan han kom till ro.

1 comment:

Anonymous said...

Det heter faktiskt gay-sallad :)