Friday, August 29, 2008

Dags för tjejhelg

Äntligen är det dags!

Igår tog jag sista joggingpasset innan avfärd. 5 km intervall fick det bli. Typiskt nog börjar en förkylning ge sig tillkänna men det ska nog klara sig till på söndag med lite god vilja.

Jag och A åkte hemifrån klockan åtta i morse i hennes lilla vita racerbil. Termosmuggarna från Starbucks var laddade med kaffe och frukost intogs på McD på vägen. Raka spåret ut till Stockholm Quality Outlet i Barkaby... Åt lunch på Wayne's och kikade i alla butikerna. A fyndade en skitsnygg klänning men jag hittade minsann ingenting. Sa åt A att nu får vi faktiskt gå in på Filippa K så jag kan köpa en scarves så jag kommer igång med shoppingen. Så vi gick in... och tittade... och ut kom jag med en kappa som kostade ganska så bra mycket mer än en scarves... men den var så snygg! Och jag behövde en vinterjacka! Och den passar till så många tillfällen och kläder! Och den kommer funka i så många säsonger! (ja jag har lite shoppingångest...)

Åkte in mot city och hotellet och eftersom det byggs om överallt och inga gator ligger där de ska längre så åkte vi först en sväng till Globen och sen tillbaka till hotellet. Inga allvarliga felkörningar, tack och lov för gps. Träffade på syrran och E-L i lobbyn, tog en sväng till söder. Fikade på Wayne's. Hittade massor av fler snygga kläder som vi inte köpte. Det är ju en lång shoppingdag imorgon också. Slappar lite på hotellet nu innan det är dags för käk. Går allt enligt planerna blir det kött, rödvin och tzatziki.

No comments: