Thursday, August 07, 2008

Soliga Öland

Ingen whisky igår, däremot blev det sushi och drinkar med A. Väldigt trevlig och väldigt rolig kväll. Kan inte säga annat än att jag var lite trött i morse men ingen större fara ändå, det var ju en relativt lugn kväll.

Tur var väl det eftersom vi skulle åka bil relativt långt idag. Vädret var kass hemma men blev bara bättre och bättre ju längre söderut vi kom. Började med ett stopp hos min moster för att fixa till hennes dator. Lillkillen gillade alla hennes får, kaniner, höns och hund och lyckades dessutom hinna pilla på alla sorters djurbajs. Mysigt...

Vidare mot Öland och sommarstugan (Självklart finns det dator med uppkoppling här, något annat är inte ett alternativ. Vad trodde ni?) och här sken självklart solen när vi dök upp. Lillkillen lekte loss med mormor under tiden jag och sambon satt och slappade. Väderleksrapporten för östkusten ser lovande ut, fast imorgon kommer vi (jag) ju sitta inne ett par timmar och titta på OS-invigningen. Det var ju därför vi åkte redan idag och inte imorgon som vi tänkt från början... sitta i bilen under invigningen... nej nej.

Men temat whisky/whiskey (för ja jag vet att det är skillnad J, men jag dricker faktiskt båda varianterna) och grill kommer nog hålla i sig, morsan har lovat bjuda på sin favorit från Skottland nu när vi är här.

1 comment:

Ola said...

Whiskey och grill-tema... Favorit från Skottland? Grillad haggis? ;-)

Ni kunde ju ha kört en egen "Gissa bajset" i äkta Myror i brallan-stil! Sen hade vi ju kunnat få avnjuta det på youtube oxå förstås...