Friday, April 20, 2007

Sen jag blev gravid och fick lillplutten så är det lite nya saker som tagit sig in på min tio-i-topp-lista (om jag nu hade haft någon). En av grejerna är lustgas. Lustgas is the shit säger jag. Perfekt fylla utan baksmälla. Och så en riktigt hyffsad smärtlindrare dessutom. Modersmjölkersättning har tagit sig in på listan också, riktigt bra grejer för en liten bebis som behöver lite fylligare käk för att kunna sova ordentligt på natten.

Veckans bubblare på listan är mild havregröt och puréer. Tror inte plutten har sovit hela sitt andra sovpass på dagen utan att behöva sövas om på jag vet inte hur länge, men efter lite större portion puré (tre isbitar stor) plus amning så sov han 1.5 timme på egen hand! Vi får väl se om det går att upprepa. Nu inför tredje sovpasset så blev det faktiskt en liten portion gröt igen plus amning. Det där med smakportioner ska ju införas i lugn och fin takt i små små portioner, men om ungen vill ha och magen verkar tåla det så borde det väl vara ok att mata på? Som sambon så vist sa när jag undrade vad han tyckte om saken "Man får göra som man vill!".

No comments: