Wednesday, April 18, 2007

Wohoo, jag sov några timmar inatt! Lät bli att dricka kaffe igår plus att junior fick sova i min säng från och med det att han vaknade första gången på kvällen, så slapp jag gå upp ur sängen för att amma. Ju mindre jag fått sova desto mer speedad har jag blivit och ju tröttare jag blivit desto mer kaffe har det blivit på dagarna och det har väl inte direkt ökat sömnmöjligheterna. Idag har jag försökt låta bli kaffe igen, fast när jag var inne en sväng på stan så var jag ju tvungen att köpa mig en latte... det går ju bara inte att låta bli. Korkat, men det är ju så gott med kaffe!

Gröt och majs slank ner idag igen. För att svara på din fråga Jenny, nu så rekommenderas smakisar från tidigast fyra månader (fast nästan alla jag frågat har provat lite i förväg). Det verkar nästan som att rekommendationerna för det där ändras från år till år... Vi testade ju gröt som första smakis och första gången fattade han verkligen ingenting så då väntade vi såklart ett tag men nästa gång vi erbjöd en liten sked för att prova så blev det stor succe. Nu är nästan så han blir förbannad när det inte går snabbt nog med skeden... :)

Idag var det äntligen dags för babysim efter ett två veckor långt påskuppehåll. Nu var det längre dyk som stod på schemat och dyk från kanten. Långdyk gick finfint men lillen såg inte glad ut alls när jag satte upp honom på bassängkanten så det får vänta till en annan gång.

No comments: