Thursday, July 05, 2007

Den fina orkidén som sambon kom hem med till mors dag har tappade alla blommorna jättesnabbt så häromveckan kom han hem med en ny tjusig lite annorlunda orkidé. Den har fortfarande blommorna kvar.

Varför vill ingen sälja sitt hus på sommaren? Kikar och kikar på Hemnet men listan bara minskar, det är aldrig något hus som kommer till.

Tjejmilen närmar sig med stormsteg och jag har inte ens varit ute på en rask promenad på hur länge som helst. Hur går det för er andra? Säg att ni inte heller tränar något så jag kan döva det dåliga samvetet med att det kanske finns någon mer som har lika dålig självdisciplin som jag just nu.

Fiket som gör godast latte i stan tillfrågades för några veckor sedan om inte de kunde göra islatte precis som fiket på hörnan, men tyvärr hade de inte plats för någon ismaskin... Får ta och fråga några av de andra fiken också, man vet ju aldrig. Ett av fiken har en kaffe-slush som funkar i nödfall, men det är ju ingen islatte.

3 comments:

Anonymous said...

Sommaren är nog tyvärr ingen högsäsong när det gäller husköp... Kollar lite på sommarstugor och det börjar också bli väldigt tunt. Jag har kommit igång med springandet den här veckan efter ett alldeles för långt uppehåll. Tungt, tungt, tungt... En mil känns väldigt avlägset! Vi får kämpa på :-)

Kram Fia

Nenny said...

Du kanske känner för en tvåtimmarspromenad med mig i år också :)! Hatar att ge min käre arbetskamrat rätt men han lär vinna den här gången...
När ni kollar in hus måste du ju skicka länkarna till mig, jag blir galen av att läsa att ni tittar på hus men sen inte ha en aning om hur de ser ut.

Annika said...

Det rätta huset kommer nog er väg snart. Håll ut! ;-)

Sprang i måndags 5 km. Tog hela 30 minuter och värk i benen nästan resten av veckan. Låååångt ifrån toppform här med andra ord :-(