Monday, July 30, 2007

Mycket bilåkande de senaste dagarna så idag tänkte vi att vi skulle hålla nere bilåkandet och ta det lite lugnt. Började med att ta en tur till Rosengårdscenter efter frukost och morgonluren. Traskade runt och kikade på folk och butiker (och undvek Jensen's) och tog en brunch på samma ställe som förrut, lika gott som förra gången. MammaMia hette stället såg jag idag. Vi tog oss in till stan och traskade runt där länge (lillkillen sov) och hittade några varuhus vi inte sett förra gången. Bra att hoppa in i när det kom en liten regnskur. Är man på stan måste man ju fika så en latte och och wienerbröd med choklad på fick det bli. Är man i Danmark så måste man ju äta wienerbröd. Tillbaka till hotellrummet där lillkillen åt mellis, sov eftermiddagslur och åt middag. Det behövs lite lugn och ro ibland också...

Har letat i hela stan efter alla de där populära danska barnklädesmärkena men inte förrän idag hittade jag några få plagg i en butik. Trodde de skulle finnas överallt här jag, men det finns ju för sjutton mer hemma.

Det kändes som att vi behövde någon riktigt god take away efter gårdagens missöde så jag googlade fram ett sushiställe som kändes lovande, Bar'Sushi. Vi delade på en 20-box och mumselimums vad gott det var!

1 comment:

Nenny said...

Vänta lite här nu va?! Tycker du om sushi??? (antagligen är det väl jag som är totalt väck i huvudet men visst har du inte gillat sushi ett tag väl?)