Wednesday, August 01, 2007

Långt race med bilen igår från Odense till Kalmar. Lillskrutten var inte alltför kinkig utan gick med på att åka raka spåret med ett par stopp för mat och blöjbyte. Odense med omnejd får helt klart godkänt, kan absolut tänka mig att åka dit igen.

Trots att lillkillen inte somnade förrän vid halvåtta-tiden igårkväll vaknade han tidigt och vägrade somna om. Istället ålade/hasade han utanför säkerhetsbarriären av kuddar och filtar och när han kommit en meter på väg så kändes det som att det var dags att kliva upp och göra något åt saken. Fast istället för att kliva upp sa jag åt sambon att kolla läget, lillkillen verkade ju krypa åt hans håll...

Myste ett par timmar på stranden vid Möllstorp med syster och familj och kusinerna gjorde sitt första blöjbyte! Matade lillkillen med lite välling och frukt och tog en glass innan det var dags att dra sig hemåt igen.

Sambon såg tillfälle att få lunch från Kebabben. Det har alltid varit mitt favoritkebabställe och sambon blev såld han med första gången jag tog dit honom. Han fixade hämtmat under tiden jag såg till att lillkillen fick mellis och somnade.

No comments: