Tuesday, August 07, 2007

Vad jag sov gott inatt! Fast jag drömde att det brann i vårt gamla hus i Kalmar och hela familjen fick evakuera, men när brandkåren kom dit och började släcka så kom vi fram till att det gjorde ju ingenting att det brann för ingen av oss bodde ju där längre...

Vi sänkte botten på spjälsängen när vi kom hem från Danmark. Lillkillen har i och för sig inte visat några tendenser till att sätta sig upp själv än, men man vet ju aldrig när det händer. Han har ju börjat kravla sig lite upp och framåt så det kändes inte helt säkert längre.

Träffade ett par av mammorna i föräldragruppen för lite mammafika på stan idag. Vi var ju inte hemma förra veckan så det var skoj att få se dom och småtjejerna igen. Skönt också att ha sambon med sig så kunde vi turas om att roa lillkillen. Fixade klart tvätten hemma och sen drog vi iväg till Hjo med sambons syster och åt rökt sik med potatissallad och sen tog vi en glass på den relativt nyöppnade glassrestaurangen i hamnen. Jag tog en "glassrätt" som innehöll brownies, vaniljglass, jordgubbar och grädde. Väldigt gott! Nu har vi något att variera Österhagens glass med.

Jag rättar till bilringarna och lillfisen
försöker bryta sig in i burken med
smörgåsrån...



Trots att jag var så mätt så jag var kräkfärdig så tog jag mig igenom 5 kilometer idag igen. Tungt i hettan så jag är rätt nöjd med att jag överhuvudtaget kom iväg.

No comments: