Sunday, August 05, 2007

Sängarna fanns på plats, men jag orkade inte med att låna deras släp och att vi skulle bära själva så vi beställde hemkörning. Fick specialleverans på måndag trots att de egentligen har utkörning på onsdagar. Bra service!

Avslutade dagen med lite FossilFuel från Ben & Jerry. Tycker egentligen det är lite för mycket kakor och godisgrejer i den glassen, men den här var riktigt god.

Stackars lille prutten har varit hård i magen senaste dagarna så vi har tryckt i honom massor av katrinplommon och vatten och igårkväll när han somnat (typiskt) så kom det äntligen lite resultat i blöjan. Kändes som att han inte kunde ligga med det hela natten och jag lyckades faktiskt byta blöja utan att han vaknade till alltför mycket. Lite kort arg gråt och sen somnade han om helt själv. I morse kom den stora laddningen i två omgångar. Typiskt här med, det var min morgon att gå upp, men skönt för lille stackaren.

Det var läge att köpa nya bh'ar i bättre storlek efter graviditet och amning, hittade ett par på Twilfitrean jag tyckte var i perfekt storlek i provrummet men när jag väl kom hem och provade så var dom för små! Hur sjutton kan det bli så? Två bröst i provrummet med bh'arna på och fyra bröst när man kommer hem och testar... och så hade jag klippt bort lapparna redan så inte kunde jag byta heller. Nåja, en av dom sitter väl hyffsat. Och om jag bantar bort de sista kilona efter graviditeten så sitter de säkert som gjutet.

No comments: