Wednesday, August 29, 2007

Helt ur form känns det som, seg och trött som tusan. Orkar ingenting. Lillknatten har varit på gott humör idag än så länge i allafall.

Vi har tre husvisningar vi ska gå på idag, ett hus vi verkligen är intresserade av fast det kanske är alldeles för litet, ett som verkar helt okej fast det är fult utanpå, och ett som egentligen kräver för mycket renovering men det är lika bra att gå dit för man vet ju aldrig... Lite snålt med tidsmarginalen mellan två av visningarna, men det ska nog gå bra. Varför har ingen annan bjudit på det radhuset vi la ett bud på förra veckan för den delen? Skumt!

Vad ska mer hinnas med någon gång i veckan? Funderar på babysim-dropin på lördag och då måste vi ju ha nya badbyxor till lillkillen. Själv måste jag hitta en partytop till 30-årsbalunsen vi ska till på lördag, jag har ju inga såna kläder längre. Jag har praktiska kräk- och matkladdkläder och så finns det några prydliga kläder längst in i garderoben men absolut inga partajkläder. Vad är snyggt och party nuförtiden? Jag har ingen koll, men jag har hört att grunge är tillbaka på modet minsann... Det börjar bli kallt ute även om solen lyser så det är väl läge att hitta en vinteroverall till lillkillen innan de är slut i butikerna. Storlek 80 eller 86, vad säger ni, den ska ju räcka långt fram i vår antar jag? En billig i 80 och en bra i 86? Två billiga i både 80 och 86? Jag har beslutsångest.

2 comments:

Mamma R said...

Är i samma beslutsångest, vilken storlek ska man ta på vinteroverallen? Det lutar åt 86, men hur fort växer dom egentligen nu? Inte lika fort som i början, men tillräckligt fort för att säkert växa ur en 80 på nolltid!? Går väl att ha en lite för stor overall ett tag? Det är ju luften i den som värmer sägs det, så vad kan lite extra luft spela för roll? ;-)

Nenny said...

Lägg inte för mycket pengar på en overall första vintern för den används inte så jäkla mycket som man kan tro om inte föräldrarna planerar skidsemester med barnet eller nått sånt. Och ta en som barnet inte drunknar i, S och F hade 86 resp 80 i sina förra året och jag räknar med att F kan ha 86 i år och S får en som ligger kvar efter T i storl 92. Mina funderingar i det hela!