Thursday, August 09, 2007

Ännu en klibbigt varm dag. Det gick varken att vara inne eller ute, men i skuggan utomhus var det lite behagligt i allafall. Gick runt på områdets alla lekplatser (det finns nog fem bara bland våra hus) och alla hade någon variant av bebisgunga. Lite trist bara att ingen av gungställningarna låg i skugga en sån här dag med gassande sol. Jag och sambon gungade gungbräda, men det tycker jag är skitläskigt. Känns ju alltid som att man ska studsa av tycker jag. Sen provade vi en sån där modern säkrare variant av slänggunga som inte slänger något längre och sambon är tydligen så gungkänslig att han blev lite kräkig... Är vi ena riktiga mesar eller?
Spännande att gunga...
En glad skit med vatten och dregel rinnandes längs med hakan


Hälsade på hos lillkillens farmor och farfar. Skönt att slappa lite på deras uteplats i sånt här väder. Jag var helt svag av hunger så vi tog med oss varsin sallad från Kryddan dit. Kryddans specialsallad, den är inte dum den.

Och nu sitter jag och mumsar popcorn efter att ha tagit mig runt 5 kilometer idag igen. Kändes som att det skulle gå uselt efter en sån här varm dag men det gick ju riktigt hyffsat ändå. Tur att tant A och farbror J skulle upp på berget de också, annars hade jag nog inte fått tummen ur.


Var tvungna att öppna upp och vädra lite för att få in lite svalka och det här är den fina utsikten vi fick se från datorrummet. Inte så tokigt.

1 comment:

Annika said...

Ja jag säger då det. Skövde är fantastiskt vackert när staden visar sig från det ljusa (mörka) sidan ;-)