Tuesday, July 03, 2007

Har haft en trevlig dag med god lunch hemma hos en av föräldragrupptjejerna. Lillfisen lånade spjälsängen på plats och sussade gott i 1,5 timme. Perfekt när han somnar sådär när vi är borta, då har jag händerna fria att bara umgås.

Igår när sambon kom hem från jobbet så tog vi en promenad in till stan för att roa lilllen lite innan det var läggdags. Tänkte det vore gott med en islatte så vi gick till stället på hörnan. Fick svaret "Tyvärr går det inte, kaffemaskinen är inte igång...". Klockan var kvart i sex. Fick samma svar en annan gång när jag var där strax efter de öppnat för dagen. "Tyvärr, kaffemaskinen är inte igång, kom tillbaka om tjugo minuter". Nja, tror inte det. Synd att det måste blir bojkott av enda stället som säljer islatte. Fast det är klart, ska man tajma tiderna deras kaffemaskin är igång blir det väl ändå ingen kaffe...

1 comment:

Ola said...

Ett kaffeställe som inte har kaffemaskinen igång när de öppnar och till de stänger, de har ju en konstig kundservicepolicy.

Men det är väl iofs ganska tidstypiskt. Som kund är man numera en belastning för affärsbiträdena i många butiker. Jag undrar om inte folk till och med kan tänka sig att handla till lite högre priser, under förutsättning att de får bättre service. Jag går då hellre till ett ställe där jag känner mig välkommen, än ett ställe där jag känner mig ovälkommen.

Ni kanske kan få någon annan att börja med islatte - om de lockas av att kunna överta kunder från konkurrenten?!