Thursday, July 26, 2007

Igår var en körig dag. Tvättdag halva dagen, massa ärenden på banken, handla, skriva packlista och inte minst lyckas packa. Avslutade dagen med att bli bjudna på räkmacka hemma hos en kompis, inte dumt att slippa laga mat till middag i allafall.

Kattvakt är ordnat och lägenhetsvakt likaså. Allt redo för en tur till Danmark. Första stoppet fick bli i Ljungby på McD där vi fick vänta lääänge på en frukostmacka. I gengäld fick vi allt som var kvar av frukosten när de väl kom ut, pannkakor, toast och grejer. Andra stoppet blev i Båstad där vi bjöd in oss på lunch hos min syster med familj som semestrar lite på västkusten. Det blev revbensspjäll och potatissallad på stranden och solen visade sig faktiskt! Deppigt nog lyckades jag självklart bränna mig på de få minutrarna.

Skrutten roas av en av kusinerna (och jag bränner pannan)

Vidare mot färjan. Minsta skötrummet någonsin. Skrutten fick sitta på golvet när jag själv skulle på toa, han fick inte ens plats att ligga. Stannade på Burger King i Köge, men sen var det raka spåret till Odense och Odense Congress Center. Lillfisen som klarat den långa bilresan hur bra som helst somnade gott i en av våra sängar och vi varvar ner med lite Odenseöl och snacks.

No comments: