Tuesday, July 10, 2007

Massivt gnäll idag igen... skrik och tårar och det inför förmiddagsluren dessutom, det är verkligen inte godkänt! Det är för tidigt för att orka med, så jag fick hälla i mig två koppar kaffe när skrutten äntligen somnat. Det blir till att dopa sig med kaffe och socker idag igen kan jag tänka mig. Ingen strategi som håller i längden, men jag tror det är en fas som går över snart. Det kan vara en lite tidig "hjälp, mamma kan försvinna"-fas eller så är det en liten tand som är på väg i överkäken. I vanliga fall är han ju oftast inte det minsta bökig att lägga vare sig på dagen eller kvällen.

Nu luktar det skunk i hela vardagsrummet och lillksrutten låter väldigt nöjd... kanske något som borde åtgärdas.

1 comment:

Nenny said...

Det är inte klokt vad fort man glömmer. Jag köpte ju boken Växa och upptäcka världen när killarna var bebisar för att vara beredd inför varje gnällperiod. Med Thilde minns jag inte ens att hon gick igenom dem men när jag fick uppleva det dubbelt så märktes det lite mer. Men ju äldre barnet blir desto glesare blir det mellan perioderna och desto roligare är resultatet som trillar ut på andra sidan, de lär sig krypa, stå och gå, prata osv.