Friday, June 22, 2007

Glad midsommar på er allihop! Vädret är som väntat, regnrusk för hela slanten. Vi började dagen med en fika på stan. Det fanns inget öppet på stan förutom fikaställena, tråkigt! Gav lillkillen lite mat på stan (utan att kladda ner honom ett dugg). Åkte ut till Maxihuset och hittade en tuff fodrad jeansjacka till lillkillen på Lindexrean som blir bra till hösten.
Midsommarmaten slapp vi laga själva, den fick vi hemma hos sambons familj. Sill och potatis, jordgubbstårta och annat gott. Fast jag undrar lite varför det fanns köttbullar och brunsås bland midsommarmaten...

Ikväll har jag äntligen korkat upp vinflaskan jag köpte i Napa på Provenance Vineyards när vi bilade runt i Kalifornien. Mumsigt mumsigt. Tur att det var en liten flaska jag köpte för ett glas är nog precis lagom för mig. Om en stund är det dags för lite tapas här, det blir finfint det!

No comments: