Wednesday, June 06, 2007

Nationaldag minsann, med strålande sol och klarblå himmel. Hurra för hela Sverige! Lillprutten klädd i gult och blått dagen till ära (med matkladd högt och lågt). En liten burk mat får han i sig både till lunch och middag utan problem, plus mer än en halv stor fruktburk efteråt. Fast drar man bort allt som hamnar i ansiktet och runtomkring så vet jag inte hur mycket som egentligen är kvar...
De stackars balkongblommorna jag planterade för ett tag sedan har fått sig lite ompyssling, sådan här värme och inglasad balkong blir lite väl hett för blommorna egentligen. Köpte mig en grillmacka på stan till lunch, traskade runt lite i skuggan med varsin take away-latte och sen blev det en sväng i bilen, det enda stället som är svalt en sådan här dag. Skulle akutpinka ute i skogen och ville som vanligt hitta en jättestor sten eller hög med timmer att gömma mig bakom (gillar vanligtvis inte att kissa med publik), men sambon påpekade att han hade minsann sett mig göra värre saker än att pinka på sistone och det hade han ju faktiskt rätt i så jag nöjde mig med en liten liten rotvälta. Starkt jobbat!

3 comments:

Anonymous said...

Haha den var bra! Håller annars med dig. Jag kan också springa 100-tals meter in i skogen för detta ärende. Kissa med publik = inte kul!

Mamma R said...

*skrattar* Här är en till! Sambon har fått påminna mig också om att jag får "sluta löjla mig" för han har ju sett mig göra värre. Hmmm, jo visst, men... Kissa inför publik är inte kul alls! Då håller jag mig hellre...

Annika said...

:-) Du e rolig... Men det är riktigt. Att kissa inför sin partner kan tydligen ta död på mystiken i ett förhållade...sägs det....kanske inte är applicerbart när man krystat fram en melon genom citronen ;-)