Friday, June 08, 2007

Ännu en dag som varit olidligt varm. Lillskrutten som hittills fixat värmen utan problem har varit gnällig hela dagen. Fick ta och gå en långpromenad in till stan och in i lite butiker för att få lite svalka. När jag ändå var på plats i butikerna passade jag på att shoppa lite. Inga stora grejer, bara ett par shorts. Shoppade upp mina pengar igår när jag var hos frisören för det blev ju inte bara klippning utan lite produkter också. Det var ju erbjudande att köpa tre för två och då är det ju ett fynd...
Gåstolar för bebisar är ju helt vansinnigt dyrt så det hade jag inte tänkt köpa någon, möjligtvis om jag hittade en begagnad. Idag åkte vi till bebisprylbutiken och köpte en sprillans ny BabySeat lekstol som också är en slags gungstol. Skruvade i batterierna till lekpanelen, testade lite knappar och inser att jag nog kommer skruva ur batterierna igen rätt omgående.

1 comment:

Anonymous said...

Det där med barnleksaker som låter är bland det roligaste som finns att ge bort till barnföräldrar, de uppskattar dom på ett sådant härligt sätt ;-)

Det finns en rolig barnbutik på A6 i Jönköping som säljer en bollaktigt kramdjur som reagerar på rörelser. Om man kastar den så skriker den "tjoohooooo..", det riktigt fina med den är att den laddas av kinetiskenergi (heter det så?) iaf det fina i kråksången är att batteriet tar aldrig slut =) Vi gav bort en sådan till våra vänner mycket uppskattat... Frugan gjorde det fatala misstaget att lägga den i bakluckan under all packning på hemresan från Jönköping, spännande resa hem med kontinuerligt förnöjsamma ljud från bilen.