Monday, June 04, 2007

Jädra kaffeställe! Mitt tidigare favoritställe verkar ju ha haft lite svårt att finnas på plats när jag vill köpa kaffe. Igår när det var som varmast ute och vi var på stan och hade fikat så tänkte jag att en islatte vore toppengott. När vi kom dit så hade de ingen is! Varför skylta med islatte om man inte har någon is? Idag var det varmt och jag var ute på promenad med lillkillen och tänkte ännu en gång att islatte är ju fint när det är soligt och tjusigt väder ute. Ingen is idag heller! Okej, sa jag, jag kan ta en vanlig latte istället (jag ville ju ha någon form av kaffe liksom). Du, sa personalen, maskinen funkar inte än kom tillbaka om 20 minuter ungefär. Är det inte så att man ska kunna sälja kaffe när man öppnar på ett kaffeställe? Jag gick till kaffe- och tebutiken istället och fick med mig en latte därifrån. Små problem och enkla lösningar...

No comments: